Kees Van Dongen (1877-1968) След – Femme à l’éventail (Жена с ветрило)

300.00 лв.

Категория:

Описание

АВТОР

Kees Van Dongen (1877-1968) След

ЗАГЛАВИЕ

Femme à l’éventail (Жена с ветрило)

ТЕХНИКА

Литография

ПОДПИС

Не

ГОДИНА

1981

ИЗДАНИЕ

Издадена по повод стогодишнината от училището в Лувъра през 1981 г.

СЪСТОЯНИЕ

Добро

ВИСОЧИНА

70см

ШИРИНА

51см

ДЪЛБОЧИНА

0,1см

СТИЛ

ПРОДАВА СЕ С РАМКА

Не

СТРАНА НА ПРОИЗХОД

Франция

Автор

Кийс ван Донген (Kees van Dongen)

Корнелис Теодорус Мария ван Донген, известен като Кийс ван Донген е нидерландско-френски художник, който е един от водещите фовистисти. Роден е през 1877 г. в Ротердам, Холандия. Той е второто от четири деца в семейство от средната класа. През 1892 г., на 16-годишна възраст, започва обучението си в Кралската академия за изящни изкуства в Ротердам. През този период (1892–1897) Ван Донген често посещава пристанищния район на Червения квартал, където рисува сцени на моряци и проститутки. Ранната работа на Ван Донген е повлияна от Хагската школа и символизма и еволюира постепенно в груб поантилистичен стил. Картините, които прави в периода 1905–1910 г., се смятат от някои за най-впечатляващите му творби. Темите на творчеството му от този период са съсредоточени предимно върху нощния живот. Рисува танцьори, певци, маскаради, театър. Ван Донген печели репутация със своите чувствени, понякога крещящи портрети, особено на жени. Ван Донген започва да излага в Париж и участва в изложбата Salon d'Automne през 1905 г. заедно с Анри Матис , Андре Дерен, Албер Марке, Морис дьо Вламинк, Шарл Камоен и Жан Пюи. Заради използването на ярки цветове на тази група художници, те са наречени „Fauves“ („Дивите зверове“) от изкуствоведа Луи Воксел. През тези години Ван Донген е част от авангардна вълна от художници, включително Морис дьо Вламинк, Отон Фриз, Анри Русо, Робер Делоне, Алберт Марке, Едуар Вюяр , които се стремят към обновяване на живописта, за да се създаде по-късно нео-импресионизмът. Социалната и търговска привлекателност на по-късните му творби (като портрет от 1959 г. на Бриджит Бардо в малка черна рокля, с разрошена коса) не съвпада с артистичното обещание или бохемската еротичност на първите му три десетилетия работа. От 1959 г. художникът живее в Монако . Умира в дома си в Монте Карло през 1968 г. Обширна колекция от творби на Ван Донген се съхранява от Новия национален музей на Монако.